pondělí 11. dubna 2016

Bylinková zahrádka, 2. týden + SOUTĚŽ

Je to dobré, všechno vylezlo :-) Tymián, bazalka, oregáno i pažitka jsou nad zemí a já každý den chodím kontrolovat jak se pidi rostlinky zvětšují, přibývají lístečky. Jsem ráda, že spousta z vás už zasela dříve než já a poslali jste mi motivující fotky. Taky moc díky za odkazy na články o domácím pěstování, o ty se s vámi podělím, najdete je zde a zde. Pro ty, kteří se teprve chystají začít (nikdy není pozdě) doporučuji sadu od Tescomy Sense (koupíte např zde). Nabízejí bazalku, petrželku, pažitku, oregáno, tymián, řeřichu. Sada obsahuje i substrát a květník, takže vše pěkně pohromadě. Abych vás trochu namotivovala, tak můžete 1 sadu na pěstování bylinek vyhrát, když mi do komentáře napíšete zajímavý recept na jídlo z bylinek. Odměním 3 autor(k)y, které vylosuji 1.května.


5 komentářů:

  1. Komu se nelení, tomu se zelení!

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám třeba moc ráda LILKOVÉ MINIPIZZY, kam se přidává OREGANO.
    Lilek se nakrájí na kolečka o tloušťce asi 1 cm, posolí, pokape olivovým olejem a rozloží na pečící papír. V troubě předehřáté na 200C se peče asi 15 min, v polovině je potřeba kolečka obrátit. Když jsou lilky měkké, vytáhneme z trouby a každé kolečko potřeme pestem nebo rajčatovou omáčkou a obložíme tenkými kolečky cukety, rajčat a plátkem mozarelly (kdo má rád, může použít i půlku ančovičky). Posypeme oreganem a ještě asi 3 minuty grilujeme v troubě. Dá se jíst teplé i zastudena. Myslím, že na léto je to fajnová chutná a zároveň zdravá večeře :)

    OdpovědětVymazat
  3. Posílám recept na pizzu kam patří oregano:
    Těsto je na 2 ks. Rozmíchá se rozdrobené droždí (asi 1/4), trochu vlažné vody a špetka cukru. Na teplém místě se nechá vzejít kvásek. Poté se v míse promíchá 250g hladké mouky, špetka soli, kvásek a 3 lžíce olivového oleje. Postupně přiléváme vlažnou vodu a propracujeme. Vytvoříme bochánek, přikryjeme utěrkou a necháme vykynout. Poté těsto rozdělíme na 2 díly a každý vyválíme na tenkou placku a dáme na plech vyložený pečicím papírem. Těsto poklademe dobrotami podle receptu nebo vlastní fantazie, nezapomeneme posypat oreganem a vložíme do rozpálené trouby.

    OdpovědětVymazat
  4. Ja nejradeji konzumuji bylinky v cerstve podobe. Nejvice se mi osvedcilo nasekane bylinky smichat s lucinou a cesnekem, osolit, opeprit, popr. naredit trochou mleka. Vznikla pomazanka se da bud namazat na pecivo nebo pouzit jako dip, do ktereho namacim ocistenou, nakrajenou zeleninu (napr. mrkev, paprika, okurka). Dobrou chut a at se pestovani dari :)

    OdpovědětVymazat